Monday 6 December 2010

Berblogging Tiga Dalam Satu. Yippe!!

Salam dan selamat hari Isnin semua ! Memang pagi ni amat monday blues kata omputih. Tapi memang sangat bersyukur sebab kelas tak ada hari ni.Alhamdulillah.. tadi saja saja bukak web si baby nuffnang, hati agak girang bila earning meningkat. Walaupun tak banyak macam korang tapi masih b0leh dibanggakan bl0gger baru seperti aku yang masih 9 bulan de dunia maya blog.
Teringat lagi dari tak tahu apa apa aku belaajar buat blog bila tertarik dengan kak kesayangan aku yang buat bl0g iaitu kak Shima:) memang masa tu minat tapi masih tak faham apa itu blog. Lama lama mula tertarik. Dah mulai faham bila terokainya. Aku baru faham masa umur 20 tahun. Tapi sekarang, adek darjah lima dan darjah enam dah pandai berbl0g. Malah pro lagi dengan segala tutorial bagai dan tips. Itu tak tengok lagi remaja di peringkat sekolah menengah. Memang sekarang zaman IT. Aku teng0k sekarang banyak zaman muda mudi dah mula ada bl0g sebagar sesawang untuk menaip segala macam stori, pribadi, artis mahupun dakwah dan politik.

Ramai bl0gger dah mula mencanak di dunia maya:) Ini satu prestasi yang bagus..hee. Tapi blog aku hanya bercerita pasal peribadi dan kisah yang aku lihat, aku dengar dan aku rasa. Tapi sesetengahnya bercerita pasal fokus sesuatu. Contoh cintanya, dakwahnya..dan segala macam lagi. Itu hak setiap bl0gger. Dan yang penting, dengan berbl0gging, aku dapat eratkan hubungan sesama blogger, walaupun aku belum penah gathering bersama. Sebab belum ada kesempatan kot :P

Best berblogging, bebas menaip mengikut rentak hati dan jari menari atas keyboard. Tapi jangan sesekali, mengaibkan sesorang.. mengutuk sesama manusia, hormatilah sesama bl0gger. Dan berk0ngsilah ilmu dan maklumat :) pasti banyak faedah yang diperolehi..percayalah. aku suka sesuatu yang berkaitan fesyen walaupun aku tak penah berani berfesyen. Mungkin belum bersedia ;) tapi aku suka jugak suka mengenai cerita bahagia pasangan bercinta mahupun kawin. Pasal baby comei sebab baby tak ada yang tak comei ok. Hehe. Dan pengalaman dan hobi seseorang.. sekali lagi nak cakap beshlah berbl0gging ! tak percaya tanya hati korang masing masing.ngee:'D
 Hidup perlukan senyuman 
untuk dapatkan ketenangan hati:)
Pendapat aku, dunia blog memang luas, sampaikan ayah dan adk perempuan aku pun dah jatuh cinta dengan berbl0gging ;) Tapi ayah dah lama ada, tapi mungkin selalunya terlibat dengan bissness atau sebagainya. dan adik aku suka berdakwah melalui blognya. Dan aku, pastinya berkaitan dengan hidupku dan banyak kearah cerita peribadi yang pelbagai. Yang pastinya cerita biasa biasa, yang suam suam kuku. Sebab aku sederhana orangnya;)



Memang aku tak nafikan aku suka baca blog otai otai yang menaip biasa biasa tapi melet0p. Tak perlu aku nak senaraikan sebab mereka ada personaliti sendiri. Tapi biarlaah mereka dengan cara mereka dan aku dengan cara sendiri. Yang penting saling hormati itu penting;) Blogging yang pentingnya saling menziarahi. Aku suka tu yang selalu kita dengar adalah blogwalking. Bestkan? Oklah, rasanya selepas ni aku nak selalu komen entri bl0gger. Aku nak tanamkan azam baru dan hobi baru. Hee :D Itupun kalau masa tak cemburui aku untuk semester ni..
 
Oklah, perut dak kriuk kriuk..mintak di isi. Sebelum nak akhiri entri ni..kalau ada salah dan silap, bukan maksud aku untuk maksudkannya. Maafkanlah daku yang hina ini. Aku hanya seorang bl0gger yang sukakan privasi dan tidak mahu terlalu menonjol. Pendek kata seorang blogger biasa yang punya misi dalam dunia ni. Biar tak blogging secara kosong. Maafkan andai terkasar..hidup perlukan perubahan. dan hari ni insyaALLAH, hari terakhir dalam bulan Islam.
Buat azam baru, dan iktizam baru.. moga Allah sentiasa memberkati..amin*
Salam ceria dari cik empunya bl0g--> smile ")
Nota cinta--> Rainb0w miss Sunshine al0t.x0x0.
-----;---'---{@
~Dawia Honeyputri~

1 comment:

  1. betul.. tengok budak2 sekarang kecik2 lagi dah ade blog.. zaman kite dulu mane ade bende2 cmni..

    =)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi