Friday 3 December 2010

Jatuh cinta dengan Dunia Undang Undang.

Salam dan malam buat semua f0llower, blogger sekalian:) Mula mula nak cakap yang semester ni memang padat. Tapi dalam padat tak padat aku suka sangat semester ni. Mungkin kerana semuanya dalam keadaan baik dengan teman sebilik, membe membe serumah yang satu kepala. Yang paling seronok, kawan kawan satu kelas yang kemana kemari bersama sama Fatin dan Rina.

Keduanya, semester ni kat rumah ada kemudahan tv dan peti ais. Memang nikmat macam kat rumah. Dan insyaALLAH, minggu depan aku dan rakan serumah akan masak sama sama untuk jimatkan kos. ngee:D eh eh patut tak payah senyum dulu sebab buku rujukan satu pun tak beli lagi. Huu :( ini patut sedih buat sementara ni.. harap harap cepat beli. ptptn cepatlah masyukk !~
Tapi yang lainnya dari yang sem sem lepas aku ada balik kelas hari Jumaat. Dan ada kelas dua sesi lagi. Pagi dan petang.. hurray ! Besh sangat sebab masa tak terbuang dan aku tak bosan sangat cuti banyak banyak. Tapi catat sejarah hari Isnin adalah hari monday blues hari yang free buat aku sem ni bila digodek godek jadual. Akhirnya jadual yang tunggang langgang disusun sistem menjadi fleksibel dan rasional semua. dua minggu tingtong bolak balik berkejaran mengikut jadual. Terkodek kodek masuk kelas yang berubah ubah..

Sebenarnya aku nak cakap hari ni aku teruja masuk kelas selepas Jumaat. Tapi biasa la kan bila kelas waktu petang mata akan berat dan lemah longlai je dengan satu perasaan malas yang terbeban.. Tapi jangkaan ku tidak selepas Puan azizah merangkap HOP dan pensyarah undang undang aku mengajar. Oh alangkah indahnya.. dia terangkan itu dan ini mengenai law. Dan cara penyampaian dia yang semulajadi pantas, comei dan pandai menarik perhatian pelajar yang kebetulan tak berapa ramai.. buat aku jatuh cinta pandang pertama pada law atau lebih tepat. BisSness law ^^*

Serius aku minat untuk masuk kelas dia lagi, lagi dan lagi ;) Undang undang bagi aku amat menarik sebenarnya. Betul lah kata orang tak kenal maka tak cinta. Memang seronok belajar undang undang. Aku nak makin seronok.. terasa nak aplikasikan apa yang di ajar dalam kehidupan seharian. yang penting aku suka pensyarah tuu. cara mengajarnya bernas dan berkesan. Tapi semester ni aku tak kurang hebaatnya dapat lecturer yang mantap mantap. harap dapat skor A buat semua subjek. Mudah mudahan..  (",)
Okiehlah tak boleh nak cerita banyak sangat sebab badan dah penat belajar hari ni:P lagipun ada ke orang yang baca entri biasa biasa aku ni O.o biarlah segalanya hanya sebagai hobi aku menaip dan sekali kali menjeling ke nuff :) Apepun law atau undang undang dalam bahasanya memang seronok dan adventure untuk diterokai ;) percayalah.. dan malam ni nak cakap jugak 3 orang rakan rumah dah balik sebab cuti 4 hari termasuk awal muharam. dan 3 orang lagi termasuk aku masih setia atas sebab sebab  J a u h. Ohh!

Malam yang cantik taanpa kehadiran rintik hujan seperti kebiasaan walaupun agak sunyi sedikit. Tapi asaimen masih belum ada. Hari masih muda.. Jom blogwalking ! Have a nice day dear, my b0yfie <3 See U! Notacinta--> dear keje esok. Oh, tv dan lappy peneman sebab dua orang temah serumah ada agenda tersendiri. Tapi yang penting esok free dan cuti. Yippe! Selamat bermimpi semua.. tata c(=
----;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

2 comments:

  1. semakin byk membaca, semakin menarik la undang2 tersebut..u amek bisnes law je ke?

    ReplyDelete
  2. puan azizah mengajar mmg besh sgt2 dik...akk pon dulu kelas law dgn dye..akk ske style dye ajr..dh mcm peguam je kan..tp mmg pua azizah asalnya peguam pon...comel je dye kan...

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi