Friday, 24 December 2010

Bakso Punya Penangan Bila Pertama Kali Bersua :)

Selamat petang buat uOols blogger yang disegani :) Sambil dengar lagu lagu lama zaman 60an.. teringin dan gian nak hapdate blog..aku layan semua je lagu ya tak kira zaman mana. HikSs. Janji sedapp didengar sebagai penghawa dengar. Tapi aku tak tahu channel mana pulak  si ousmate bukak tv sebab aku dok ngadap laptop di bilik ni haa. Tak berkesempatan nak jenuk kat ruang tamu..kononnya lah:P padahal masa lapang kot segaja malas nak bukak pintu dan jenguk je. Bukan payah pun..tapi memang serius lagu lama lama la..macam nostalgia gittu..beStt.

Ok, petang ni nak taip entri pasal makanan yang selalu atau penah di dengar, malah terkenal di Indonesia tapi jarang jarang didengari di Malaysia terutama di Utara nun..kecuali belah belah selangor dan selatan sebab dah dekat dekat ngan Indon..yeke? :P memandai je aku kan ;) Ok tak kisah la kan..korang tau ke tak.. tapi disebakan aku ni suka menonton, maka penah la tahu makanan yang namanya Bakso (!) ahaa..uOols penah dengar tak..kalau kot belah Utara sana, tak daknya depa kenai nak habaq mai..tapi mai nak cerita sikit pengalaman menjamah pertama kali Bakso nyum nyum nyum..

Itu pun kali pertama lihat ingatkaan sup biasa walaupun luar biasa je banyak..tapi mana la aku taahu mulanya itu yang namanya Bakso..ngee:'D memang betul betul tak tahu la..masa tu pun pegi kat Pasar malam kampung belakang Bestari Jaya..kalau student sini mesti tau la kan? Haip. BakSo punya cerita kembali beraksi..ceewah. Jom makan bakSo.. (^_~)
memang pertama kali makan rasa khaw sangat (!)
Macam bihun sup je sekali pandang..
dua kali pandang, siap rasa lagi..ternyata tidak..ia adalah Bakso :P
Memang seperti caption gambar di atas, masaa pertama kali ngap nih..aku hairan asal la pedas bebenor, tapi sedapp..terangkat kata orang :) tapi keterujaan untuk menyudu makan bakso kian memuncak nak bagitaau uOols.. maklumlah pertama kali makan, memang nikmat rasanya. Bagai merasai suatu makanan yang tak penah rasa sebelum ni..thumb up sangat(!). Dengan kuahnya yang memenuhi citarasa.. memang ta sabar nak bagitau dear, incik buah hati dan mak tersayangg pasal Bakso ni haa..

Respon mak.. "Apa dia bakso yang hang makan, sedap sangat ka? lagu mana rasanya? mak tak tau pun"..dan respon si dear, "ooo..bakso yang orang indon makan tu ye.. sedap ke? pedas tak?" hehe.. macam tau tau je dear pedas bakso ni..taapi itu la, pasal cili ke apa kita boleh request nak ke tak. Itu je.. tapi kesian mak, memang orang utara jarang tahu, kecuali orang Jawa yang banyak kat Kuala Selangor ni haa.. dan Johor kott. Maaf* andai salah..

Ok, selamat berblogging semua.. tunggu kalau rajin nanti nak hapdate lagi..kalaau tak hapdate hapdate tu, aku hanya blogwalking je..hikSs ;) Selamat Maju Jaya buat pemakan tegar macam aku..semuanya bedal. Tapi pengalaman makan Bakso memang sedap(!) sebelum ni dengar dari mulut orang dan tengok dari tv je..bila merasainya sendiri ternyata amat menyelerakan..ouh jangan biarkan air liur meleleh membayangkan makanan sedap. Sila jangan buat onar desini..Ops(!) terlebih sudah..haha. Bergurau senda ya blogger.. selamat blogwalking. Serius makin lama aku makin sayang blog kiut miut aku ni.. harap harap korang jugak ^____~  See U..
----;-----'---{@
~Dawia Honeyputri~

5 comments:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi