Sunday 5 December 2010

Teenager is Fun And Joy!

Selamat pagi hujung minggu buat semua :) hanya satu pintaku, moga Allah sentiasa memberkati segalanya yang terbaik..amin* seperti biasa rutin di hostel dikala hujung minggu, kalau tak sendiri yang ceriakan diri sendiri alamatnya akan kebosanan yang kadang kedang ke tahap melampau. Bukan apa, nak berjalan jalan mungkin belum berkesempatan. Tapi, insyaALLAH, aku akan nikmati zaman remaja sepuasnya sebab sekarang masih 21 tahun. Muda lagi kan? :P masih ada kesempatan untuk kesana kemari. Teenager enjoy in action ! c(=
 
Cuma..ye ayat tu masih ada kerana hajat masih belum kesampaian. teringin nak bergerak satu KL. Tapi bukan semudah yang dijangka. Banyak masalah lagi yang berderet tunggu kat belakang. Pertama, duit $$. Kedua, transport..dan paling penting, perlu ada teman teman.. kerana bila sorang sorang itu bukan namanya enjoy but al0ne~ kan sedih kalau di dengar. Haiyak.. tapi ok jugak macam ni buat sementara. Tapi bila dah ada peluang untuk entertaiment bersama kawan kawan..pasti aku takkan lepaskan peluang. Yezza! hobi aku suka melanc0ng dan bergambar. Semua orang suka kan? walaupun ada segelintir yang tak berminat.

dalam cruise pieces :)
Penah terdengar dari mulut seorang pensyarah desini. Umurnya dalam lingkungan 30-an. Dia cakap, sekarang dia dah puas melalui zaman remaja..maka, bila zaman kawin dia dah puas dan hanya duduk di rumah. Bukan itu saja, bila anak anak nak kelent0ng semuanya dah tahu. Jadi, mudah untuk mendidik anak katanya.. Aku rasa ada betulnya. Zaman remaja hanya sekali, iaitu zaman yang sukakan cabaran dan suka mencuba. Maklumlah darah muda.. tapi ingat kawaan kawan sekalian. Bagus mencuba sesuatu yang baru tapi harus jugak berpada pada dan memilih supaya tidak terpesong mahupun lari dari garisan:) sebab zaman remajalah yang mencorak zaman dewasa kalian. Ecece..aku cakap macam aku dah dewasa sangat. -____- maaf ye kawan kawan. Itu sekadar pendapat aku yang masih belajar untuk hidup*

Remaja..memang syok habis. kalau nak ikutkan hati aku yang membuak buak nih,,aku ingin pegi jalan jalan ke tempat yang menarik. sebagai contoh bila dah dekat dekat dengan tempat best yang aku penah dengar, Bukit Tinggi , I-City, Broga Hill, Genting Highland dan banyak lagi. Oh seronoknya kalau boleh holiday sana. Kat Melaka pun best jugak. Nak naik eye on Malaysia.. mesti amazing sangat. selain tu aku suka sangat pantai. Cantik ! memang indahkan ciptaan tuhan.. Subhanallah;)
 selamat berlabuh ;)
Aku harap zaman remaja ni aku b0leh bebas bergerak dan berholiday bersama sama membe satu kepala. Nikmatkan masa tu.. mudah mudahan impian untuk bercuti bila kelapangan ini kesampaian. Dengar macam takut pulak aku cakap macam tu.. ini kan impian. Mati itu pasti. Aku pun takut mati.. tapi aku harap aku dipanjangkan usia untuk menikmati indahnya cakerawala ciptaan tuhan.. indahnya perasaan aku sekarang. Bukan berangan tapi pasang impian.. sama tak ek? hehe. Macam sama tapi tak serupa dari sebutan :)
 
Oklah, hari ni nak habiskan masa lapang dengan bl0gwalking dan ziarah rakan rakan bl0gger sekalian. Baca dan membaca pengalaman, maklumat dan ilmu baru yang dik0ngsi bersama sama. Satu lagi yang aku teringin rasa, ialah bermain salji macam  kawan kawan kat oversea. Bertapa beruntungnya kalian. Tipu aku tak jeles. Tapi itulah rezeki mereka. Tapi setiap yang best pasti ada yang tak bestnya. Normal la kan? ^^ tapi salji itu seronok dan melancong zaman remaja adalah bebas. Jadi, aku sekarang nak jadi seorang yang bersyukur..dan semoga tercapai hajat dihati kelak..amin ya rabbal alamin:)

Selamat berbl0gging semua. Moga hujung minggu kalian terisi..heppinya kalau bersama famili sekarang..bukan apa? rindu terubat. tapi cuti lambat lagi. Sila heppikan diri anda Dawia <3 Aku boleh, dan semuanya boleh kalau ada keyakinan dan matlamat yang dituju. Dan yang pasti zaman REMAJA itu BEST..
tak percaya, tepuk dada tanyalah hati sendiri..selamat mencuba :'D
See U! Have alot joy friend.. XoXo.
------;---'--{
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi