Wednesday, 1 December 2010

Geramnya teng0k Reben Fesyen Bertudung sekarang.. c0mei ! =)

Selamat petang buat bl0gger sekalian. Tadi siap pegi kelas, sekejap je dah habis:) sebab ramai yang tak ada buku rujukan termasuk aku >.< ngee. Jadi nak hapdate lagi..lagi dan lagi. Rasa gian kot nak menaip.. Baru je lepas menaip pagi tadi tapi tetiba tadi aku tertarik dengan satu mende yang cumil atas kepala iaitu reben :D geram sangat bila teng0k. Malah teringin sangat nak pakai. Tapi macam tak ada keberanian..
cuTie riBBon Pictures, Images and Photos 
Sebab aku yakin walaupun tak semua perempuan sukakan reben ataupun stuff yang kiut miut,  tapi entah sekarang trend pakai reben, cekak atas kepala walaupun pada yang bertudung. Ia salah satu aksesori yang cumil;) tak sangka zaman makin maju. Jadi trend tudung sekarang boleh menggalakkan perempuan perempuan muslim umumnya untuk terbuka hati untuk memakai tudung yang sekarang pelbagai jenis.
teringin nak ada reben atas kepala macam gambar ni.
tapi masih belum mencobanya :'D
Tapi setakat  ni nak cuba tudung yang sesuai dulu. Ingat lagi masa dulu dulu, tudung bawal macam pisang goreng panas yang dijual dimerata rata tempat menjual tudung Malaysia. Bawal la, temenung ada.. buntal la. Dan kemudian beralih pada tudung Wardina, tudung Ekin dan tudung Siti Nurhaliza dan sekarang banyak ikut trend tudung Yuna. Macam macam la kan.. tapi yang berani aku cuba adalah selendang. Walaupun kalau dulu dulu selendang ni memang femes la kan masa pegi kenduri kawen atau majlis keraian. Tapi sekarang gah, dah berfesyen. cara pakai pun dah berbeza. Lebih sepsi dan terpukat. Ops! :D

Oklah sebenarnya tadi nak cerita pasal reben yang kiut miut tu. Tercakap semua pasal tudung yang kadang kadang aku sendiri tak tau nama. Sekarang ada yang jenis macam bersubang gittu ! nampak gojes je bila pakai, taapi aku pakai,,boleh jugak. Tapi biarlah sendiri sendiri je rasa selesanya. Nanti dah ada keyakinan bolehlah tempek gambar katsini sebab sekarang ni malu tu masih menebal :$ Psst perempuankan di anugerahkan sifat malu yang baaannnyaak. Jadi malu penting dan biarlah bertempat. Jadi tak salah aku malu :P

Ok, sebenarnya aku tahu pasal bl0g shopping on9 ni, aku selalu usha baju baju ke segala macam yang boleh rambang mata ni desini. Tapi aku masih belum penah sekali pun beli secara on9 cuma windowshopping di alam maya je;) Bagi aku, fesyen memang cantik untuk digayakaan. Cuma berani atau tidak je. Dan sekarang aku cuba ikut trend..perempuan mana tak suka kecantikan kan? nak nak yang ikut syariat Islam. tak salah bergaya. Sebab kecantikan itu, memang manis dipandang. Sekarang nak cari riben kiut kiut kat tempat aksesori yang murah murah nak cuba depan mak pegi jalan jalan nnti. Nak tengok respon mak, nak tengok respon ayah <33 itu lebih baik..

Kalau baik kata mak ayah tersayang, aku berani mencuba dan mencuba, sebab pakaian dan tudung yang mudah ringkas tetapi manis dipandang adalah elok selesa dipakai oleh seorang muslimah :) wee..riben tu, tetiba jatuh cinta satt. Makk..rindu. Nak balik sopink.. tapi lambat lagi. Tahun depan baru balik. lambat lagi tu.. Hello Disember 2010, bubye November.. Takpelah nak pegang prinsip ni. Sabar menunggu , setia menanti.. wink ^_~

Akhir kata, berfesyenlah selagi ia tidak melanggar syariat Islam. Reben.. tunggulah kaw !~ eee geramm.. comei sangat. Mengerling pada incik hati.. sambil kelip mata berganda.. aceewah~ macam dekat je kan boleh buat macam tu. Huu.. Ok, petang ni aku ada kelas lagi. See U! Nak rest jap. Tadi lunch makan telur masin telur itik. kuek kuek.. Have anice day.
-----;----'--{@
~Dawia Honeyputri~

7 comments:

  1. cuba la pkai dgn shawls....pasti comel...;-)

    ReplyDelete
  2. kiut jugak kan tgk org pakai..hehe..

    ReplyDelete
  3. heh
    nak jugak riben tuu
    sgt comellll

    ReplyDelete
  4. @ honeybunny ok nnt saya cuba dengan shawl ;)


    ^^

    ReplyDelete
  5. @ cik anis
    eh xde la sis biasa biasa je :)
    awak pun kiut jugak..

    hehe

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. @ Anisa Hang tuah
    itu la ia sangat comell kan? :)
    wee.. ^^

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi