Friday 17 December 2010

Adik Beradik Dunia Akhirat.. Rindunya (!)

 Assalamualaikum dan salam ceria bl0gger sekalian :)
hari ni dah stat cuti weekend walaupun pagi tadi ada jugak satu kelas tapi saat ni aku dah mula terasa cuti weekend yang pendek untuk minggu ni..asyikk(!) dan saat ni aku mula h0mesick.. ouh memang dah rindu kangen pada famili di Utara.. pada adik beradik. Yang dengar cerita weekend Ahad ni nak pegi Bukit Merah.. bestnya dengar tapi aku jauh meh..tsk tsk.

Lepas tu mula rasa macam nak menitiskan air mata sebab kerinduan terutama pada si kecik Badrul yang sekarang ni sedang bercuti di kampung sempena cuti sekolah untuk main pondok pondok polis and tree dan banyak lagi permainan yang depa suka untuk main bersama. Kebetulaan sepupu Badrul pun sama umur dengan dia 8 tahun..ops (!) tahun depan 9 tahun dah. Cepat masa berlalu.. dia paling kuat merap tambah tmbaah b0ngsu pulak dalam keluarga memang manja la:P kuat merap sangat sangat..tapi aku akan penuhi permintaan dia walaupun kadang kadang nakai sangat..

Bila dah rindu.mula la godek f0lder dalam lappy ni haa untuk aku abadikan dalam entri kali ni yang mungkin dan memang pun pun berkiSar pasal adik beradik aku yaang tak banyak dan tak sikit cuma 4 0rang, dua laki laki dan dua puan puan.. hee:'D bahagia membesar bersama. Siapa la tak sayangkan keluarga, nak nak darah daging sendiri.. kata orang gaduh tu baisa la. Asam garam adik beradik la dalam kehidupan seharian. tapi gaduh cemana pun pabila dan redha berbaik jugak. Bak kata pepatah lama.. air dicincaang takkan putus.. lagipun tiada yang lebih sempurna melainkan mempunyai saudara kandung sendiri;)

Aku akui dalam kami 4 beradik.. amat mudah untuk kami serasi adalah yang sulung dengan ketiga dan yang kedua dengan b0ngsu. Cemana pun muka waktu kecik kecik, adik aku yaang kedua daan b0ngsu memang iras anak cina..kerana mata sepek dan bakup.. dan kalau aku dan adik ketiga, pali.. agak macam cina tapi mata kami dua tak sepek atau bakup tapi mata b0olat..hikss.

Tapi serasai cemana pun waktu di zaman sepermainan jatuh bangun sekarang aku dah menginjak dewasa dan yang lain lain jugak menyusul..kami dah makin erat dan jarang bergaduh lagi..kecuali geng geng lelaki yang masih nakal kuasa 9.. biasa lelaki memang kuat gaduh tapi si Badrul memang lasak berbanding abangnya pali..ngee. Mungkin sebab pali sentiasa dengan kakak kakak berbanding Badrul, yang bila dah keluar kedunia ada abang dia yang ajar dia main kasar dan  lasak. Tapi syukur semuanya masih saling sayang menyayangi antaara satu sama lain. Kiranya tanpa seorang pun dah rasa macam k0song..dan tak tak sempurna kerana kami berpasang..
main langgar langgar pipi ^^ Y
sayangg adik Badrul ketat ketat
Gelagat yang berbeza :P
mereka adalah darah daging aku..
yang keluar dari rahim mak yang sama ;)
Badrul, si B0ngsu..hehe
tahun depan dia pengawas tau :')
we are heppy together ^^Y
Inilah sibling aku.. i l0ve them so much.Betul betul rindu depa. Rasa macam nak balik rumah sekarang dan sembang sembang macam selalu. Walau kadang kadang tak sependapat.. sampai satu tahap gaduh besar pun ada.. tapi aku tau, adik adik aku semuanya baaik daan kami saling menyayangi.. rindunya. Sungguh tak tipu.. rasa kalau boleh terbang ingin aku lebarkan sayap ke utara Malaysia jumpa dan makan bersama seperti selalu mesti meriah :') ouh aku memang dah betul betul homesick dah nih.. eh sat sat nak kesat air mata. Ok sambung taip.. hmm boleh dak nak buat wish.. nak balik sat ja kampungg.

Oklah, nak calling mak dulu.. rindu rumah. Rindu ahli keluarga dan dot dot dot. Rindu dear buah hati jugak..lama tak stori pasal buah hati yang jauh dimata dihati nak masuk curi curi sekejap bercerita pasal incik buah hati yang baru baru jatuh sakit demam paanas. Tapi alhamdulillah.. dear dah makin pulih. Syukur.. dan kau naak cakap jujur, selain aku sayangkan adaik beradik aku tapi kau jugaak sayangkan si dia yang jugak merangkap pendengar yang baik. Penasihat yang kadang kadang tak sependapat..hee. Dan kawan baik yang setia. Iloveyousomuchmydear :)


SElamat berbl0gging uoOls.. have anice day. Tak lupa salam penghulu segala hari ini.. dan cuaca di tempat aku sekarang cucaca renyai renyai ibarat rasa hati yang sayu rindukan home sweet home dan my siblings. Yang paling penting aku rindu ibu dan ayah jugak. Itula paling utama..See U (!) nak layan cerita sp0nge bob dulu..ngee:'D layan perasaan..O.o hmm..
----;-----'---{@
~Dawia Honeyputri~

2 comments:

  1. yeah
    sibling is a bff ever & forever

    ReplyDelete
  2. @ Anisa Hang Tuah

    btul tu bff forever and ever for me too ! ;) ;))

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi