Thursday 16 December 2010

Bebas tapi Rindu Takkan Padam..

Salam ceria buat uols bl0gger yang aku segani.. petang ni bertempat di ruang tamu bersaiaran langsung aku desini untuk menaip entri pasal cuti dan free.. hooyeh (!) tika ini saat mutiara mutiara hujan turun dari langit. Aku rasa lapang sekali..kelas tak ada hari ni.. ngee:'D see muka aku bercahaya bagai bila tak ada kelas.. aura aura malas kian menjelma. Kesejukan dan kedinginan sekarang buat rasa ingin mengunyah sesuatu ;) sekarang aku tengah gonyeh gonyeh (gaya orang tua tua dok gosek gosek tembakau dalam mulut)jeruk prune yang dibeli semalam dipesta kat bawah tu haa.. sedap terpikat melekat masam dia. rasanya manis manis masam.Hikss dah macam cerita masam masam manis dah gaya tajuk cerita P.Ramlee.. tetiba pulak kan:P

Aku sebenarnya nak cakap hari ni betul betul freedom..suka sangat..hee. Terasa nak jadi puteri kayangan.. apa kena mengena pulak kan? idea tetiba larik..kesejukan mencengkam jiwa. Serius sekarang aku rindukan kampung halaman. Siapa tak rindu, kalau berjauhan..adat la kan. Mengidam masakan mak jangan cakap lagi laa. Bertan tan rasanya dalam hati ingin aku luahkan. Serba tak kena bila fikir pasal nak balik kampung.. b0leh meroyan katanya. Sabar ajelah.. kalau bebudak U lain tengah sedap cuti cuti sambil kalau ada jemputan kawin dapat jugak meahap makan lauk kenduri.. tapi alahai, aku yang jauh.. bau aje la. Sardin dan ikan bilis jadi santapan.. tsk tsk (!)


Gaya aku cakap memang mengalahkan pelajar atau pekerja yang merantau di luar negara.. kalau duduk sana tak balik berbulan bulan macam diorang cemana la agaknya.. dapat bayangkan mer0yan menangis seminggu 7 malam sementara nak biasa..hmm-______- memang lazim aku sensitip T________T. Sayu hati bila teng0k gambar gambar famili.. rindu tak tertahan lagi. percaya atau tidak, kadang kadang aku memerhati manusia selalu berhip0krit tapi dalaman hanya tuhan yang tau. Sebab itu aku susah nak pecayakan yang namanya orang. Serius tak tipu.. aku bukan senang mempercayai orang..


Kenapa aku bercakap pasal percaya atau tidak sebab hati sakit melihat 0rang hip0krit dimana mana.. tapi malam malam nangis muka sembam bantal. Es0k pagi mata bengkak.. aiyak? (!) kuat ke macam tu.. hmm ragam manusia yang berlainan.. tak suka la hip0krit. Nanti makan diri sendiri. Sebab tu aku kalau rindu famili aku mengaku.. biar muka tak sembam dan eye back bawah tu makin gelapp..hmm. Tetiba freedom aku terasa terancam >.<


Seluk dalam plastik gonyeh lagi jeruk prune yang dikeringkan..memang nikmat sangat (!) Oh kampung halaman.. keluarga tercinta.Rindunya.. memang sarat setinggi suhu cuaca dingin sekarang waktu Malaysia.. dengan angin yang kuat. Kalau main layang layang memang cukup besh (!) datang lah mood.. pergilah kesedihan.. fuhh tiup ia supaya pegi jauh jauh. Dan aku boleh heppi semula meneruskan perjuangan yang tak henti desini.. mungkin aku banyak berfikir atau aku terlalu sensitip =.='
Oklah nak rest kejap, sebenarnya agak rasa lain sebab bl0g ni bisu tanpaa lagu.. memang sunyi tapi biarlah begini sementara.. tapi bila mood ceria kembali, mungkin lagu bingit akan datang lagi merosakkan menceriakan hari u0ls ok c(= mencari ilham untuk aktifkan bl0g sehingga tak terasa sunyi lagi.. dan ting(!) aku dah tahu caranya.. wait and see my dear bl0gger member..by the way ehem ehem tershasyul omputih pulak.. aku akan cuba ^^ Y.
Salam kecerian dari hambat, cik empunya bl0g yang hanya menaip untuk hapdate apa yang dirasa.. hee :'D terharu dah dapat siapakn entri baru.. walaupun panjangnya hanya secotet..eh jom makan puah prune.. tetiba teringin t0myam..grr-________-

2 comments:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi