Sunday, 26 December 2010

Conteng Conteng Lukih Lukih ;)


Selamat petang buat blogger yang disegani :) AsSalamualaikum..petang ni syok lyan cerita casper yang dah lama tak tengok siap tak ingat dah pun..agagaga :P aku terasa homesick pulak dah balik rumah..tetiba ternampak dalam folder lappy yang aku ambik masa cuti semester lepas..gatai tagai main tulis tulis padam..ini la mainan tu haa. Tak mahal, murah sangat..untuk adek sayangg tak salah rasanya..hikSs.


Kenapa entah masa kecik kecik tak beriya nak main conteng conteng atas papan lukih nih..tapi dan besar remaja pulak yang kamain main conteng conteng..konon macam nak jadi budak darjah dua yang dok belajar menulis A,B dan C sampai Z dan 1,2,3 hingga 10..lalalala tapi biarlah kesah ke tidak janji aku heppi ngan mende alah ni..ekeke :'D suka pulak dok conteng padam, lukih padam.. dan akhirnya jadilah tulisan yang bebagai tapi tak maulah snap yang bukan bukan aku tulis untuk dipertonton di blog kiut miut aku ni. 

Tapi nak tau, kadang kadang tu boleh pulak kami 4 beradik termasuk aku la tu dok menulis atas papan tu tanpa bercakap untuk..hanya menulis untuk berinteraksi..hooyeh(!) macam poyo kan kami??..erkk apa itu poyo? yang aku tau penghak je dalam bahasa kedah..sebutannya "pe..ghak" ok. Sila sebut hingga berjaya. Okieh, nak tunjuk tulisan aku sikitlah..tak cantik tapi comei ja.. biasa je tulisan tak kreatip, tapi seni tu ada :P wink* meh tengok gambar yang aku snap main main..lama dah gambar ni dalam laptop aku..
Nama sebenar tapi bukan benar sangat:'D
boleh ke macam tu..?(!) Hadoii..
 nickname dalam blogger (!)
really like...hee
Ok, tak cantik bukan?..maklumlah saya budak baru belajar menulis..haha. Sekadar suka suka je tu.. teringat lah kat rumah sekali dengan ahli famili..huaa T____T bila dapat balik nih. Rasa lambat masa berlalu.. nak main dengan budak Badrul. Entah masih ok ke lingkup mende papan ni sekarang dapat kat aadk nakai aku tu..memang rindu untuk main dengan dia. Otak geliga..cepaat tangkap walaupun baru berumur 8 tahun..

Tulisan aku tak comei, meh tengok tulisaan adik Badrul aku pulak..kiutlah(!) memang aku akui..siap kreatip lingkuk lagi huruf Y ke atau G dia..nak tengok buktinya, tengok gambar kat bawah ni..Adik aku dah besar dah. Cepat betul masa berlalu..Dia dah pandai menulis, mengira dan membaca..Alhamdulillah, selalu dapat nombor satu..cuma kadang kadang banyak main dari belajar, macaam kakak dia yang sulong jugak. Tak penah serius dalam pelajaran..Haip..tak jugak ok ^____________^ v. Eh eh jom tengok tulisan adik saya masa kami main tulis tulis, alert bagai kat papan putih guna magnet nih..See with ur eye yeah..enjoy it ;)
Comeikan Badrul  adik bongsu aku tulis nama akhir kakaknya;)
Nie buat aku tambah rindu dia...ouh..
\\(^^,)// hurray dia berjaya (!)

Oklah..tak boleh menaip dah. Rasa rindu teramat pada adik adik kandungku kat umah..mesti depa pakat dok tengok bola sambil buat aksi terlampau dengan suara sorakan dan kutukan..ya, itu pasti jika tengok bola. Kononnya macam tunjuk ekspesi muka dan tindak balas tak puas hati bila bola tak dapat dijaringkan atau pada pemain sendiri..padahal suruh main bola kat padang pun aku tak pandai..syokknya depa pakat dok tengok bola ramai ramai..Aku? oh sungguh sedih untuk diceritakan desini-_____-

Keseorangan dalam menonton. Tetap menonton jugak..tapi menonton cerita yang selain Tv1..what the fish?..haip. Kenapa la Tv1 je tak dapat kat umah nih..haiyak. Jadi tengok ajelah cerita kat Tv3..cam best jugak. Lepas ni nak, f0n rumah..rindu.Adakah aku homesick.. memang pun (!!) h o m e s i c k =.=" Nak chow dulu..selamat berblogging ye. Blogwalking selalu..Rajin klik la nuffy aku yang tengah aktif tu..See Uools again..aloha.

1 comment:

  1. time kecik2 dulu takde g kot bnda ni
    ada pun kapur utk cnteng kat papan hijo tu..hihi

    kita blajo mnulis n mbaca yea ;p
    ain umo 21 thn..akak?????
    ooppsss akak atau adik yea???? ;)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi