Saturday, 4 December 2010

Duit Oh Duit ! Berdesup Keluar Macam F1

Assalamualaikum dan selamat malam bl0gger sekalian,
bila petang petang tadi macam ni teringin nak balik rumah. Makan masakan rumah. Memang berganda ganda sedap. Katsini agak cekik darah harganya O.o tengahari tadi beli lauk agak melampau harganya. Memang terkejut dan terkilan la nak habaq mai kat hempa semua. Dan balik makan malam atau diner tadi pun dah melambung lambung dan mengalir keluar duit macam air.
Duit beribu raban hanya bayar yuran -___-
Hari ni memang amat terasa la keluar duit. Masa ni aku teringat mak cakap, kalau keluar rumah pasti duit keluar. Kalau dok rumah diam diam pasti duit tak keluar.Percaya lah.. dan sekarang aku percaya sangat sangat. Buat masa ni kat rumah asrama ni aku tak masak lagi dengan membe membe serumah.. mungkin minggu depan. Jadi, kena sabar lah.. Tak sanggup nak keluar $$ banyak banyak satu hari. Nak menabung.. untuk masa depan. Tak mau boros boros lagi. Aku ni ada sikap boros yang melampau. Tapi kalau nak dok sini kena banyak berjimat dan tutup mata dari barang barang kegemaran :( huhu.
 periuk aku guna masa semester lepas;)
Jujur aku cakap aku orang biasa biasa, atau kata mudahnya dari anak orang sederhana. Duit itu perlu digunakan el0k elok dengan baik. Bila dah jauh dengan mak ayah ni baru tau susahnya hidup tanpa duit. Sebab duit ni amatlah bermakna bila berjauhan dengan kedua mak ayah. Wee tak sabarnya nak mula sesi masak memasak di rumah. Peti ais dah ada, periuk nasi dan ada, pembakar roti, tv, dan kettle dah ada.. cuma satu je tak ada lagi iaitu dapur. Minggu depan je lagi. harap takkan rugi macam hari ni T_______________T

Panjang aku tarik sedih tu nak cakap aku memang terkilan habis dengan harga yang sepatutnya seberapa aje tapi sekali berdesup bling bling macam tu saja. Aku macam nak nangis weh.. tapi aku sabar. Sebab aaku teng0k cashier yang kira macam ambik kesempatan atas kelemahan. Macam tak logik pulak makan kat kedai tu. Menyesal sangat. Mesti kawan kawan yang baca entri hairan kan kenapa baru hari ni aku d0k ngadu dalam blog ni. Padahal dah lama katsini, sebenarnya aku jarang pegi makan katsana jauh lagi dari h0stel la katakn. Tapi bila cuti cuti cenggini. Terdesak nak kesana atas sebab sebab tertentu, maka aku rasa nak nanges tak berlagu hari ni.. Huu..

Aku rugi..ouh tidakk !~ Kenapa lah aku tak hati hati. Mungkin ada himah disebaliknya. Tapi buat peniaga macam tu, aku nak nasihatkan. Letak harga biar berpada pada sebab aku sebagai pengguna ada hak untuk saman atau apa apa saja untuk membantu aku dalam kerugian ni.. sep0sen pun sedih tau inikan beringgit ringgit. Sob sob. Hak pengguna atau pelanggan ada dalam negara kemegahanku Malaysia tercinta. Dan sebagai pelajar perniagaan pulak, aku belajar semua ni. Memang la ada deman, supply bagai tapi jangan disebabkan l0ss profit, peniga tak pandang kiri kanan untuk harga yang tak berpatutan ok. Jangan paandang pelanggan tanpa ketahui ilmu didadanya. Hangin pulak aku malam ni menaip enrti.. 

Oklah nak rehat dulu. Tenangkan fikiran..nak buat bajet bulan Disember. ngee:D Selamat malam bl0gger sekalian. Psst malam ni cukup sejukk tapi hati panas bila fikir duit berdesup keluar.. haiz! See U geng. Have anice day. Notacinta--> rindu buah hati dan keluarga di Kedah dan teringin nak makan masakan mak. Mengidam Laksa, pasembor, dan char kuew tiow jugak.. Ouh!~ Sabarlah hati..kuatnya selera makan aku..erkk! Tapi hari ni memang tak berbaloi..Huu >.<
-----;----'----{@ 
~Dawia Honeyputri~ 

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi