Tuesday, 2 March 2010

ღ ..Bahasa Ninja SuKa SuKi..ღ


..Salam 1 Malaysia dan Selamat Pagi..

~.:.olla.:.~

Apa khabar semua blogger..dah mangun ke belum..?:)) ecece..mentang-mentang mangun awal ada sebab ada kelas tapi dibatalkan so,,nak up8 blog dengan huruf-huruf comei nie dengan perkataan Jepun seperti di atas..nak kongsi ckit bila nama atau perkataan yang kita guna dalam rutin harian kalau di ubah mengikut nama ninja nie mesti kiut miut kan..hehe:))..jom cuba...

misdawia~ rinkiaritekameikika (cam comei je)
rabiatul~shikazukikachidota (alolor besh jugak )
dawia~tekameikika (ada perkataan teka tpi mekika cam sweets sgt hik2s)
raudzi~shikadoteziki (kiut sgt)
wiexie~meikikunakiku (dah cam nama brand hikhik~)
rindu~shikitotedo (cam pelik je)
sayang~arikafukatoji (lagi pelik hihi)
kasih~mekaarikiri (ada kiri ngan kari)
abadi~kazukateki (ada teki pulak)
selamanya~arikutakarinkatofuka (haha..ntah ler)
cinta~mikitochika (ala2 miki mouSe..yippy!)


besh je bila bosan-bosan cenggini reka perkataan yang comei kiut dengan nama ninja nie tapi kenkadang cam pelik..hehe:)) syukur sangat nenek moyang kita dulu wariskan pada kita bahasa yang indah lagi sedap didengar..bukan tue je senang lagi nak sebut.tak payah berbelit lidah untuk belajar perkataan Melayu nie..tapi setiap bangsa dan dan negara yang tertentu untuk menunjukkkan lambang sesuatu* tapi bahasa Ninja dari Jepun nie..suka pulak aku bila perkataan yang dibuat jadi lain bunyinya..besh sangat..! njoy n3 nie keyh?..


♥shikadoteziki  mikitochika shikazukikachidota♥

2 comments:

  1. Bilet - zukitakuchi

    waitss.. zukitakuchi. eheheh..

    ReplyDelete
  2. comel nama ninja bilet:))

    xde aching?!
    hikhiks~

    tekameikika^

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi